mariawalkerandersson.blogg.se

En blogg om en Kostvetares tankar kring mat, hälsa och träning och livet däremellan!

tears stream

Kategori: Allmänt

 
 
det där minnet sticker som en kniv i mig varje gång det dyker upp
hur ens kropp går från bekymmersfri och livfull till orkeslös och darrig på en sekund
när du vet att det som väntar i änden av korridoren kommer ändra ditt liv för alltid
vilka ord som än kommer ut ur den främmande munnen vill du inte höra
du vill vända dig om och springa iväg
rusa mot ljuset i andra änden av korridoren och vända ryggen mot det mörka
men benen vänder inte håll
för det här kan vi inte springa bort ifrån hur gärna vi än vill
skakiga trappsteg tar mig uppåt med en ytlig andning som skriker panik
den främmande munnen yttrar ord
de värsta orden du nånsin fått sagda till dig
allt faller ihop, jag, du och alla i din närhet
hoppet återkommer för en sekund för det är ju inte sant
det är inte du mamma
men ditt namn sägs ut i rummet och allt rasar samman ytterligare en gång
ännu hårdare, ännu verkligare men ändå helt ofattbart
ett tjut av gråt utan tårar
det finns inte utrymme för dem när hela hjärtat blir fyllt av sorg
tunga trappsteg neråt för att ta mig till dig
när jag yttrar orden högt till oförstående och oroliga ögon strömmar tårarna ner och de kommer aldrig sluta falla för dig
 

KOMMENTARER:

  • amanda säger:
    2014-06-30 | 22:44:22
    Bloggadress: http://aal.blogg.se

    så ofattbart, det knyter sig i magen då jag läser. finns här för dig, vet du ju. jag tycker så mycket om dig. varma kramar <3

    Svar: tack fina du <3
    Maria Andersson

  • Anna säger:
    2014-08-04 | 18:51:11

    Blir helt tårögd... <3

Kommentera inlägget här: