mariawalkerandersson.blogg.se

En blogg om en Kostvetares tankar kring mat, hälsa och träning och livet däremellan!

Blodomloppet avklarat!

Kategori: Allmänt

Ja, så igårkväll sprang vårat lag "Kostisarna och Malin" 10 km i solen i Uppsala. Det gick bra för alla, tror nog alla av oss uppnådde de mål vi satt upp för de 10 kilometrarna som sprangs. Vi anmälde oss i Januari,taggade efter jullovet och sen har vi peppat varandra fram tills nu. Så stolt över oss, inte så många av oss som ens sprungit en mil mer än ett par ggr (om ens det) innan!
 
Jag kom in precis under 60 min på 10 km vilket var mitt mål, banan var 10,3 km så jag stoppade min runkeeper på exakt 10 km vilket visade tiden 59:38, inte mycket marginal men lite! Det var jobbigt och lite kul antar jag.. Det var över 14 000 som sprang så man hade ett par fötter omrking sig hela tiden vilket var lite speciellt och Gjorde det svårt att hålla ett jämt tempo. Efter loppet fick vi medalj, t-shirt och en picknickpåse som vi nöjt åt upp i parken.
 
röda och glada i ansiktet <3



Kommentera inlägget här: