mariawalkerandersson.blogg.se

En blogg om en Kostvetares tankar kring mat, hälsa och träning och livet däremellan!

åldersnoja?

Kategori: Allmänt

Ja, åldersnoja känns som ett ganska vanligt fenomen. Vet inte om åldern jag och många av mina vänner är i nu innebär extra mycket åldersnoja, ibland känns det så i alla fall. Det är många, jag inkluderat, som tycker att nästa ålder närmar sig alldeles för fort, och att man för det mesta känner sig som 20, eller 21 max! och när nån frågar hur gammal man är måste man räkna efter och tänka innan man svarar för inte kan jag väl vara XX år?
 
Jag kan bli ganska skraj när jag tänker på ålder. Så mycket man vill göra och hinna med innan det är för sent. Men jag hörde en ny tanke om ålder och åldersnoja som fick mig att tänka till:

Vi får i alla fall bli ett år äldre.
 
ja, det kanske inte känns som en lyx för de flesta? men om man tänker på vad alternativet är, så har vi det himla bra att vi får en till födelsedag, vi får bli ytterligare ett år äldre där vi får uppleva massa spännande saker. För jag kan lova, för dem som inte fick någon nästa födelsedag eller de som vet att de kommer försvinna innan de får fylla ett år till, skulle önska, mer än något annat, att de fick bli ett år äldre.
så nästa gång åldersnojan slår till, tänk efter.
 
älskar denna bild. och jag hatar att du inte får bli ett år äldre.
 
 

KOMMENTARER:

  • amanda säger:
    2014-11-28 | 17:26:57
    Bloggadress: http://aal.blogg.se

    ja, så bra tänk!
    vi har så tur som får bli äldre <3

  • Anna säger:
    2014-11-28 | 17:32:53

    Helt rätt, ibland måste man bara stanna upp och uppskatta allt det man faktiskt har <3

  • Josefin säger:
    2014-11-28 | 20:24:43

    Ja, så sant! <3

  • rebecka säger:
    2014-11-28 | 20:28:50
    Bloggadress: http://beckaa.webblogg.se

    Så sant!! <3

Kommentera inlägget här: