mariawalkerandersson.blogg.se

En blogg om en Kostvetares tankar kring mat, hälsa och träning och livet däremellan!

Midsommartårtan

Kategori: Allmänt

För nån månad sen sprang jag & Christian på lite gratis rabarber i en plastpåse utanför en villa. Av dom gjorde jag vanlig rabarbersylt och testade även att göra en rabarbercurd, älskar lemoncurd så antog att detta borde vara gott det med! och jösses vad gott det var... Den burken åts av alla i lägenheten med glädje, ibland till glass, ibland till jordgubbar, nån gång som en efterätt med glass & maränger... 

Så till midsommar tänkte jag att det vore perfekt att göra en till sats curd och göra en sorts marängtårta. Den tanken hade de visst på tidningen Buffé också, för i senaste Buffé fanns det ett recept på just Pavlova med rabarbercurd! Så jag tittade lite på det receptet och lite på mina egna recept och resultatet blev en finfin midsommartårta. Serverade den i portionstårtor istället för en hel tårta eftersom vi inte var så många! Jag hade i lite citroncest i marängen & följde ett annat curdrecept men annars är de typ likadana!

 

KOMMENTARER:

  • Amanda Björnwall säger:
    2015-06-22 | 22:17:25
    Bloggadress: http://matigamanda.se/

    Ser så otroligt gått ut! Så påhittigt :)
    Dock tycker jag "sprang på lite gratis rabarber" lika gärna skulle kunna tolkas som stöld ;)

    Svar: Tack :D ! haha, de hade faktiskt lagt rabarbern i en påse där det stod varsågod och ta!
    Maria Andersson

Kommentera inlägget här: