mariawalkerandersson.blogg.se

En blogg om en Kostvetares tankar kring mat, hälsa och träning och livet däremellan!

Yoga

Kategori: Allmänt

Ja, för kanske 1,5 månad sen ramlade jag en morgon in på youtube och hittade ett 30 dagars yogaprogram från "Yoga with Adriene". Kommer inte ihåg varför jag tänkte att jag skulle söka på yogafilmer & det kanske är mindre viktigt, nånting gjorde i alla fall så att jag började på 30 dagarsprogrammet med små yogapass för nybörjare (och vana yogisar) på alltifrån 12 till 35 minuter, perfekt att klämma in när man vaknat, när man kommer hem efter en lång pluggdag eller efter träningen på kvällen, eller ibland får det bara vara det enda man gör förutom att ligga i soffan en regnig söndag! 
 
 
 
Sen den dagen har jag kört (gjort?) yoga varje dag förutom när jag var bortrest i 3 dagar. Vissa dagar har jag hoppat över själva 30 dagarsprogrammet men kört nåt annat istället, internet är fullt av yogavideos och jag har fastnat för Yoga with Adriene, och följer den kanalen på youtube. Nu på sista tiden har mattan ibland åkt fram mer än en gång per dag & det känns riktigt bra i kroppen. Balanserat på nåt sätt, hälsosamt. Något som verkligen välkomnas emellan C-uppsatsskrivande, nationsfester och livet däremellan. Så tips, till alla, vig som ovig, stel som smidig, trött som pigg, balanserad som obalanserad. Testa lite yoga, ge det en chans, eller flera. Feel what feels good ;)

 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Amanda Björnwall säger:
    2015-05-31 | 15:08:18
    Bloggadress: http://matigamanda.se/

    Men visst är det skönt! Jag har också kört 30dagars-programmet och gillar verkligen Adrian :) yoga är så bra!

    Svar: Ja, verkligen!! :D
    Maria Andersson

Kommentera inlägget här: