mariawalkerandersson.blogg.se

En blogg om en Kostvetares tankar kring mat, hälsa och träning och livet däremellan!

live and let feel

Kategori: Allmänt

Känslor. Vilken speciell grej det är. Det är svårt att sätta ord på dem när de inte är närvarande, och när de är närvarande är det nästan omöjligt att inte tänka kostant på dess innebörd. Jag tror det är viktigt att känna efter, inte bara känna, för det gör man ju jämt, omedvetet som medvetet. Men att faktiskt känna efter och inte bara göra saker på automatik för att man brukar göra så eller för att man borde göra så, eller för att nån säger att man borde göra så. Det blir så många borden & måsten att vi snart glömmer bort våra viljor & feel-likes. 
 
Men kanske ska man låta kännas och inte göra så mycket åt det? Okej jag är hungrig - dör jag på grund av det? Okej jag är missnöjd med hur jeansen sitter idag - måste jag göra nåt åt det verkligen? Okej - jag är lite nere idag - det kanske är okej att var det ibland? Jag tror inte vi behöver vara så otroligt stressade över att laga våra icke perfekta känslor. Vi ska nog bara acceptera dem - Ja, känslan finns där - Men jag måste inte göra något åt den. Kanske känns detta lite kontroversiellt mot det jag skrev nyss. Men om vi ska vara våra känslor till lags hela tiden får vi det ganska tufft.
 
Så vad vill jag få fram med detta förvirrande inlägg?
Känn efter och uppmärksamma, känn efter och ignorera.
Ja, okej. Jag måste kanske klura på detta lite längre innan jag kommer fram till en slutsats angående detta känsloproblem. Njuter så länge av bilden nedan från Solsidan där Fredde har klagat på att Mickan överreagerar och är överkänslig.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-11-06 | 19:06:26

    Svårt det där...är jag överkänslig eller underkänslig eller bara mellankänslor ( mellan känslor ) kram till dej 😜

  • amanda säger:
    2014-11-06 | 21:46:41
    Bloggadress: http://aal.blogg.se

    så intressant, svårt att veta vad som är "rätt" om det nu finns nåt som är det. från känsla till känsla kanske men det är helt sunt att bara acceptera sina känslor ibland, allt behöver inte åtgärdas direkt. det är ju okej att känna!
    Kram :)

  • amanda säger:
    2014-11-06 | 21:46:48
    Bloggadress: http://aal.blogg.se

    så intressant, svårt att veta vad som är "rätt" om det nu finns nåt som är det. från känsla till känsla kanske men det är helt sunt att bara acceptera sina känslor ibland, allt behöver inte åtgärdas direkt. det är ju okej att känna!
    Kram :)

Kommentera inlägget här: