mariawalkerandersson.blogg.se

En blogg om en Kostvetares tankar kring mat, hälsa och träning och livet däremellan!

våga vara

Kategori: Allmänt

För ett tag sen lyssnade jag på en vän som pratade om att våga vara konstnär, det kändes så fint, att våga anstränga sig och kämpa för att bli så bra man kan bli på något. Konstnär är såklart ett väldigt brett begrepp, kanske håller man på med musik, målar, skriver, tecknar eller något helt annat. Jag tror alla har en konstnär i sig, att alla har ett sätt som man uttrycker en del av sina känslor på och får utlopp för sin kreativitet. 
 
Själv tycker jag om att måla och jag är bra på det, ibland, när  den rätta känslan innefinner sigl. Jag älskar känslan jag har i mig när jag målar, jag är så lugn, nöjd med att bara sitta där med målarfärg på armarna (& ärmarna) och göra något vackert med mina händer, penslar och färger. Jag upptäckte för inte alltför längesen att jag faktiskt kan måla. Jag lånade mammas målarbok, färger och penslar när jag var hemma i Norrköping för ett par år sen. Målade en akrylmålning steg för steg ifrån boken och när alla steg var färdiga hade jag en riktigt fin tavla framför mig. tänka sig! Mamma blev glad såklart, att jag ärvt henns "målargen", för mamma, du målade fantastiskt. Alla tavlor vi haft hemma sen jag var liten har i princip varit mammas tavlor. Tror det är det som gör att målningen känns extra härlig nu, det sammanlänkar mig med mamma och jag fantiserar om hur hon ser ut när jag visar en ny tavla jag gjort. Så tack mamma, för att du vågade vara konstnär och i och med det, gjorde mig till en. 


mammas tavla inspirerad från västkusten

 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: